راه های بسیاری وجود دارد تا بتوانید حافظه تان را تقویت کنید. یکی از این راه ها خوردن غذاها و خوراکی هاست. در این مقاله می خواهیم چند نوع خوراکی را معرفی کنیم.

۱- گردو؛ ضد تخریب

عکس + گردو
رژیم‌های غذایی حاوی گردو باعث تاخیر در فرآیند پیری، تخریب مغز و در نتیجه تقویت پردازش اطلاعات می‌شود.

 

 

۲- هویج؛ ضد التهاب

عکس + هویج
هویج دارای مقادیر زیادی از ترکیبی به نام «لوتئولین» است که به کاهش التهاب و تخریب سلول‌های مربوط به حافظه منجر می‌شود.

 

 

۳- قهوه و چای؛ تقویت حافظه

عکس + قهوه و چای
این دو نوشیدنی باعث جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه بازشناختی می‌شود.

۴- اسفناج؛ ضد تنبلی

عکس + اسفناج
سبزیجات دارای برگ سبز حاوی ویتامین C و E است که به تقویت حافظه کمک می‌کند.

۵- ماهی؛ ضد فراموشی

خوردن گوشت ماهی دارای امگا۳ ممکن است باعث کاهش افت حافظه بازشناختی (پدیده‌ای طبیعی که در افراد سالم نیز با افزایش سن رخ می‌دهد) شود.

۶- توت‌فرنگی و زغال‌اخته؛ منبع ویتامین

عکس + توت‌فرنگی و زغال‌اخته
زغال‌اخته و توت‌فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که باعث کاهش تخریب سلول‌های مغزی و افزایش قدرت سیگنال‌دهی مغز می‌شود.

 

 

این مطلب توسط تیم زیباجو تهیه شده است و کپی کردن آن فقط با ذکر و لینک منبع امکان پذیر است.

حتما بخوانید :   زیباجو : فعالیت ۸۵۰ خیریه سلامت در کشور/احداث ۴۰ بیمارستان خیریه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

افزودن دیدگاه