green-tea

۱٫ چای سبز
چای سبز قدرتمندترین تحریک کننده سوخت و ساز بدن است: نوشیدن آن به طور مکرر نه تنها می تواند به سرعت بخشیدن کاهش وزن کمک کند. بلکه، آنتی اکسیدانی که در چای سبز وجود دارد جذب چربی را مهار میکند.

olive-oil_0

۲٫ روغن زیتون
مزیت اصلی روغن زیتون این است که به خاطر وجود چربی های اشباع شده در آن، کلسترول “بد” (LDL) را کاهش و کلسترول “خوب” (HDL) را افزایش میدهد. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدانی به نام فنول نیز می باشد، که میتواند دیواره شریان ها را از رسوب کلسترول محافظت کند. حتی اخیرا محققان کشف کردند که روغن زیتون به عنوان یک ضد التهاب عمل میکند، که افزون بر محافظت از قلب شما از بقیه بدن نیز محافظت میکند.

lemon_0

۳٫ لیمو
اگر برای کاهش وزن تلاش میکنید، نوشیدنی هایی همچون پاپ، الکل و شربت ها (که پر از کالری هستند) را با آب ساده و یک برش از لیمو جایگزین کنید. نه تنها لیمو عطر و طعم زیادی دارد، بلکه شامل ویتامین Cنیز می باشد.

roastherbgarlicchicken_18
۴٫ جوجه
از آنجا که مرغ، گوشت بدون چربی است، منبع خوبی از پروتئین بدون چربی نیز می باشد.

cinnamon_1_0
۵٫ دارچین
پژوهشی در ایالات متحده نشان داد، دارچین می تواند قند خون را کاهش دهد، که میتواند برای جلوگیری از دیابت مفید باشد. افزون بر این، دارچین ضد نفخ است، که به جلوگیری از نفخ کمک میکند، و سرشار از آنتی اکسیدان است.

cucumberslices (1)
۶٫ خیار
خیارهای ترد و لذیذ، نه تنها مرطوب کننده هستند، بلکه می توانند با اندکی کالری به شما احساس سیری بدهند.

حتما بخوانید :   طرز تهیه ساندویچ میگو

bran_0
۷٫ سبوس
با جایگزین کردن همه (یا نیمی) از غلات با سبوس، کالری مصرفی خود را کاهش دهید و میزان فیبر را بالا ببرید.
۸٫ ماست کم چرب
ماست کلسیم و ویتامین B بسیار زیادی دارد. ماست کم چرب منبعی از پروتئین نیز می باشد، ۳/۴فنجان ماست ۹ گرم پروتئین دارد.

۹٫ حبوبات
حبوبات با دارا بودن پروتئین فراوان، ویتامینB کمپلکس، آهن، پتاسیم، و دیگر مواد معدنی در میان مغذی ترین غذاهای گیاهی ما هستند. حبوبات مقادیر زیادی فیبر، از جمله نوع محلول در آب آن که در کنترل سطح کلسترول خون حیاتی می باشند، را برای بدن تامین میکنند. اگر در حال کاهش وزن هستید، فیبر کمک بزرگی به شما میکند. اول اینکه کمک می کند تا زودتر احساس سیری کنید. دوم اینکه، کمک میکند تا دیرتر احساس گرسنگی کنید.

turmeric

۱۰٫ زردچوبه
در سالهای اخیر تحقیقات زیادی پیرامون کورکومین، آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه، انجام شده است. مطالعات نشان داده است که این ماده دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد قارچ و فعالیت های ضد سرطانی نیز می باشد.

Bowl of small sweet pears

۱۱٫ گلابی
با توجه به بافت صاف گلابی، ممکن است متوجه نشوید این میوه ۵ گرم فیبر، یعنی ۲۰ درصد از نیاز روزانه شما برای فیبر را تامین میکند. قسمت گوشتی آن بیشتر حاوی فیبر محلول (در حدود سه گرم)، از جمله پکتین می باشد، که باعث کاهش کلسترول بد میشود. و همچنین، پژوهشی در دانشگاه ایلینوی در سال جاری منتشر شد نشان داد فیبر محلول می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

craving_0

۱۲٫ شکلات تلخ
پژوهشی که اخیرا انجام شد، نشان داد که افرادی که به صورت مکرر شکلات می خورند، نه تنها شاخص توده بدن پایین تری دارند، بلکه دانشمندان نشان می دهند خواص آنتی اکسیدانی شکلات تلخ میتواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.
۱۳٫ انواع توت ها
نه تنها انواع توت ها ویتامین و فیبر فراوانی دارند، بلکه با بیماری ها نیز مبارزه میکنند. توت ها از جمله بهترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان هستند، که در برابر بیماری های قلبی، سرطان و نابینایی مربوط به پیری از بدن محافظت میکنند.

حتما بخوانید :   زیباجو : طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات با طبخ مردانه

leeks

۱۴٫ تره فرنگی
آزمایش بالینی که در سال ۱۹۹۰ انجام شد، نشان داد زنانی که مقادیر بالایی منگنز در رژیم غذایی روزانه خود مصرف میکنند، نوسانات خلقی و گرفتگی عضلانی کمتری نسبت به کسانی که کمتر منگنز مصرف می کنند، را تجربه میکنند. خانواده پیاز حاوی این ماده معدنی ضروری است: تنها یک و نیم فنجان (۱۲۵ میلی لیتر) تره فرنگی دارای ۱۳ درصد از نیازهای روزانه ما برای منگنز را تامین میکند، که به جلوگیری از نفخ کمک میکند.

Marinated-Salmon

۱۵٫ ماهی قزل آلا
تمام انواع ماهی های قزل آلا سرشار از امگا ۳ هستند، حدود ۷۵۰ میلی گرم تا ۱۲۷۰ میلی گرم برای هر ۷۵ گرم از این ماهی. این ماهی منبع غنی ویتامین D و کلسیم نیز می باشد.

iStock_000017334556XSmall

۱۶٫ تخم مرغ پژوهش انجام شده توسط مرکز تحقیقات چاقی روچستر نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه مصرف کالری را در تمام طول روز محدود میکند، حدود ۴۰۰ کالری. این بدان معناست که شما می توانید سه پوند یا بیشتر در هر ماه وزن کم کنید.
۱۷٫ سبزیجات
اسفناج علاوه بر حفاظت چشم از دژنراسیون ماکولا مربوط به پیری، به خاطر داشتن کاروتنوئید، غلظت بالایی از ویتامین Kدارد، که می تواند به حفظ تراکم استخوان و پیشگیری از شکستگی کمک شایانی کند. سبزیجات منبع غنی پتاسیم و منیزیم و همچنین فولات هستند، که میتوانند فشار خون را پایین نگه دارند، و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهند.
منبع:besthealthmag.ca
این مطلب توسط تیم ترجمه زیباجو تهیه شده است، لطفا هنگام کپی لینک منبع را ذکر نمایید.

افزودن دیدگاه