افراد چاق و دارای اضافه‌وزن باید سالاد را قبل یا همراه غذا بخورند تا کمی جلوی اشتهای آنها گرفته شود و مانع چاق شدن بیشتر آن ها گردد.

 

O1380613322-550x309

نکته بعدی این است که افراد لاغر، باید غذای اصلی خود را کامل بخورند و زمانی که احساس سیری کردند و دیگر میلی به خوردن غذا نداشتند، در صورت تمایل سالاد را میل کنند تا بتوانند غذای کاملی داشته باشند.در غیر این صورت از وعده اصلی خود باز می مانند و ویتامین های لازم به بدنشان نمیرسد.

82947754171281672532471722169820012713612

به گفته متخصصان در این زمینه بسته به این که فرد اضافه وزن داشته باشد یا کمبود وزن متفاوت است،نکته مهم دیگری که باید درباره سالادها بدانیم، این است که آنها به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند جای وعده‌های اصلی غذا را بگیرند. متاسفانه گاهی برخی افراد چاق یا آنهایی که می‌خواهند کمی وزنشان را پایین بیاورند یا حتی وزن خود را ثابت نگه دارند، به‌جای شام یا ناهار، فقط سالاد می‌خورند. گاهی هم کمی گوشت مرغ، تن ماهی، لوبیا، ذرت یا حتی سوسیس و کالباس به سالاد اضافه می‌کنند و می‌گویند که با این کار، کالری سالاد بالا می‌رود و دیگر می‌توانند آن را به‌جای شام و ناهار مصرف کنند درحالی که سالادها، منبع خوبی برای دریافت انرژی مورد نیاز بدن نیستند و فقط می‌توانند مقداری از انواع ویتامین‌ها، املاح و فیبرهای بدن را تامین کنند. به‌عبارت ساده‌تر، تمام افراد سالم و بالغ، حتی اگر چاق هم باشند، باید در وعده‌های اصلی غذایی خود حتما منابع کسب انرژی مانند نان یا برنج را مصرف کنند.

1429294661477244

ممکن است حذف شام و ناهار و جایگزین کردن سالاد به‌جای آنها، برای مدت کوتاهی باعث کاهش وزن بشود اما این کار در طولانی‌مدت، ولع فرد را برای خوردن غذا با حجم‌های بالا افزایش می‌دهد و در نهایت باعث بالا رفتن وزن می‌شود. یعنی به‌طور طبیعی،‌ بدن همه افراد در صورت مواجهه با کمبود انرژی، به مصرف غذاهای پرحجم و پرکالری حریص‌تر می‌شود.

حتما بخوانید :   زیباجو : ایده هایی متفاوت برای درست کردن مرغ

 

indexوندوذنارت