274061_gallery_53c51de5680d3_png_fa_rszd
همه ی ما می خواهیم شاد باشیم. رسیدن به خوشبختی در واقع مسأله ی بسیار ساده ای خواهد بود. این کار فقط نیاز به تمرین دارد. همان طور که «تیچ نات هان» می گوید: «هیچ راهی برای خوشبختی وجود ندارد، خوشبختی خود یک راه است.»
در مقیاس بزرگ تر، همه ی ما یک انتخاب داریم و می خواهیم تا اندازه ای خوشبختی را در زندگی تجربه کنیم. وقتی انتخاب می کنیم، انرژی و توجه مان را به چیزی معطوف می کنیم، این انتخاب ها تمرکز ما را در زندگی به خود خواهند گرفت. این یک نظریه ی قدیمی است که می گوید: «انرژی شما به سمتی می رورد که به آن فکر می کنید.»
قطعا برای بیشتر ما، تمرکز بر روی چیزهای بیهوده در زندگی تبدیل به یک عادت شده است. وقتی از کارتان متنفر هستید، تمام آن چه که در صبح وقتی از خواب بیدار می شوید احساس می کنید، ترس و وحشت است. وقتی در رژیم هستید، مدام به خوراکی های خوشمزه فکر می کنید، در حالی که اجازه ندارید آن ها را بخورید. وقتی تنها به جنبه های منفی زندگی تان فکر می کنید، شروع به خلق یک زندگی واقعی با عدم رضایت و ناامیدی می کنید.
خذ_نفس_عمیق
اما ناامید نشوید! شما می توانید انتخاب کنید که به چه چیز می خواهید فکر کنید، این یعنی می توانید تمرکزتان را بر روی  خوشبختی و چیزهای متفاوت تری معطوف کنید، مثل جنبه های مثبت زندگی تان. این آزادی در انتخاب باعث گرفتن تصمیمات سودمندتر و مفیدتری خواهد بود. با کمی تمرین می توانید تمرکز خود را از روی کمبودها و سردرگمی ها بر روی نعمت ها، لذت ها و رضایت مندی معطوف کنید. شما می توانید با تغییر مرکز توجه تان واقعیت زندگی خود را کاملا تغییر دهید. آیا این به نظر تخیلی می آید؟
پس اگر برای داشتن یک زندگی شادتر آماده هستید و باور دارید که می توانید واقعیت را عوض کنید، من یک چالش ساده را به شما توصیه می کنم.
این کار «چالش ۱۰ نفس عمیق» نامیده می شود و من این اصطلاح را اولین بار از «رابی رامی شاپیرو»، نویسنده ی کتاب «خرد ابدی برای استقلال روحانی» شنیدم. این یک تمرین عالی برای داشتن یک حس رضایت آگاهانه است که ذهن شما را به طور کامل بر روی آن چه شما را خوشحال می کند، متمرکز می کند.
آماده هستید؟ بسیار خوب، در این جا چگونگی عملکرد این روش را بیان کرده ایم:
100951681420
قدم اول: آگاهی
داشتن آگاهی نسبت به داشته هایتان در زندگی، شما را نسبت به آن ها سپاس گزار می کند، آن چه شما را خوشحال می کند، آن چه به شما حس آزادی و رهایی می دهد. این چیزها می تواند چیزهای کوچکی مثل بوی نم خاک، برای بعضی ها خالی کردن ظرف های ظرفشویی و یا قوی بودن پاهایتان برای بالا رفتن از پله ها باشد. یا می توانند احساساتی بزرگ مثل حس عشق به فرزندان تان باشد. کوچک یا بزرگ، به هرحال داشتن حس رضایت مندی برای لذت ها و خوشبختی که دارید، آگاهی شما را نسبت به داشته هایتان بالا خواهد برد.
قدم دوم: توقف
وقتی چیزی را که در شما حس شادی، آزادی و رضایت را به وجود می آورد یافتید، همان جا توقف کنید. این توقف حس آگاهی شما را تثبیت و پایدار خواهد کرد.
 
قدم سوم: تنفس
به بخش اصلی چالش رسیدیم، هر چیزی را که وجود دارد از ذهن تان دور کنید، توجه تان را بر روی چیزهای خوب ببرید، ۱۰ ثانیه مکث کنید و یک نفس عمیق بکشید.
در حال تنفس به تمرکز بر روی احساسات، تجربیات، افکار و  خوشبختی و هر آن چه می خواهید برایتان اتفاق بیافتد ادامه دهید. گرمای خورشید را بر روی صورت تان حس کنید و نفس بکشید. این کار را با احساس رضایت تجربه کنید. احساسات زیبا را به زندگی خود دعوت کنید و بخواهید تا اطراف شما را فرا گیرند.
nafas
قدم چهارم: تمرین و تکرار
همین. به همین سادگی. تنها ۱۰ نفس عمیق برای داشتن حس رضایت مندی لازم است. چه ساده، بسیار عالی، سعی کنید هم اکنون ۱۰ نفس عمیق بکشید، این کار فقط ۳۰ ثانیه زمان می برد.
یک دلیل وجود دارد که من این کار را «چالش ۱۰ نفس عمیق» می نامم. وقتی سعی می کنید تا این تمرین را آغاز کنید، به سرعت متوجه می شوید که ذهن شما می خواهد تا به سمت چیزهای دیگر حرکت کند. برای شام چه کار کنم، ایمیلی که باید به آن پاسخ دهید، مهمانی تولد و یا هر چیز دیگری.
اما سعی کنید تا تمرکزتان را از روی چیزهایی که آزادی، رضایت و لذت شما را می گیرند بردارید. این ۱۰ نفس عمیق را تمام کنید. در هنگام غروب خورشید، ۱۰ نفس عمیق بکشید. ۱۰ نفس عمیق بکشید و احساس کنید در میان جمع گرم خانواده تان هستید. ۱۰ نفس عمیق بکشید و تصور کنید تا با دوستان تان می خندید.
با گذر زمان و تکرار این تنفس ها یک نشانه در مغز شما پدیدار می شود که به شما احساس لذت، آزادی، رضایت، عشق و خوشبختی را گوشزد می کند. درست مثل نشانه های فیزیکی، مغز شما کم کم یاد می گیرد تا این احساسات را به سادگی دریافت کند. شما کم کم تاثیرات این ۱۰ تنفس عمیق در زندگی را دریافت خواهید کرد.
با در نظر گرفتن زمانی کوتاه و توجه به چیزهایی که اطراف شما وجود دارد، می توانید احساس شادی و خوشبختی را تجربه کنید. شما مغزتان را برای شادتر بودن آماده کرده اید.
همین است. ۱۰ تنفس عمیق که تنها ۳۰ ثانیه زمان می برد. یک انسان شادتر و یک حقیقت جدید.
دوست دارم بشنوم این تمرین تا چه حد در زندگی شما تاثیر داشته و از چه چیزهایی احساس رضایتمندی و شکرگزاری دارید؟ کجای کار برای شما سخت بوده است؟ این تمرین تا چه اندازه در زندگی شما تاثیر گذاشته است؟ پس برای ما نظر خود را بنویسید.
حتما بخوانید :   جین سنگشور شده کار دست خودتان