وب‌سایت سخت افزار – سیمین نوربخش: سخت کار کردن در روز و خود را غرق مسوولیت کردن و اجازه مانور دادن به استرس در زندگی بسیار آسان است. اما بنظر میرسد که غلبه بر این استرس ها به صورت تصاعدی دشوارتر میشود. بنابراین اگر شما به دنبال یک راه برای فرار از این وضعیت هستید ما در این مطلب به شما چند راه حل علمی پیشنهاد خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

۱٫ ماساژ

بله، قطعاً گرفتن یک ماساژ یک راه بسیار خوب برای استراحت و از بین بردن استرس است. مطالعه کوچکی برای بررسی اثرات ماساژ را در دانش آموزان ژاپنی که برای امتحان آماده میشدند انجام شد. نتایج آزمایش سطح پایین کورتیزول، هورمون مرتبط با استرس را نشان میداد. اما از آنجا که این تحقیق در سطح کوچک انجام شده است به طور جامع قابل استناد نیست.

۲٫ مدیتیشن

در بسیاری از مطالعات تفکر عمیق و مدیتیشن، یک ایده بسیار خوب برای استراحت و آرامش دیده می شود. با تحقیق بر روی افرادی که مبتلا به اضطراب هستند مشاهده شده که یکی دیگر از اثرات مراقبه کمک به ضد افسردگی و اضطراب است.

 

 با این روش های علمی به آرامش برسید!
 
۳٫ ورزش منظم

کلید یک ذهن آرام، بدن آرام است. نتایج تحقیقات دانشگاه پزشکی هاروارد نشان میدهد که بدن آرام به نوبه خود سیگنال های ارامش وکمک به کم شدن تنش های روانی را به بدن ارسال میکند. یکی از راه های آرامش بدن، ورزش است. ممکن است در نگاه اول متناقض باشد اما ورزش میتواند هورمون های مرتبط با خلق و خوی بدن مانند اندورفین را بالا ببرد و سطح هورمون استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را کم شدن دهد.

حتما بخوانید :   زیباجو : حقایقی در مورد سلامت بدن و مقابله با بیماری‌ها در زمستان
۴٫ حمام آب گرم

اگر شما روز فوق العاده پراسترسی در محل کار داشته اید، سعی کنید که با یک حمام آب گرم به بدنتان آرامش دهید. به گفته موسسه ملی بهداشت، یک حمام آب گرم میتواند به باعث زیاد شدن جریان خون و در نتیجه کم شدن سختی و درد در مفاصل شد. درد کمتر، ذهن و بدن شما را آرامتر خواهد کرد.

۵٫ سونا

سونا احتمالاً یک راه عالی برای کم شدن تنش و استرس از بدن است و در نتیجه به ذهن استراحت و آرامش میدهد. مطالعات متعدد نشان میدهد که سونا به افراد مبتلا به آسم، برونشیت مزمن، نارسایی قلبی و روماتیسم مفصلی کمک میکند.

۶٫ وقت گذراندن با سگ

داشتن یک سگ در اطراف مزایای بسیاری به همراه دارد. طبق مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ مشخص شده که تماس چشمی با سگ باعث آزاد شدن هورمون رضایت بخشی و احساس خوب می شود. اکسی توسین به طور مستقیم به آرامش مربوط نیست ولی محققان دریافتند که این هورمون ضد استرس است و فشار خون را کم شدن میدهد.

 ۷٫ تنفس عمیق

تنفس عمیق چیزی است که آن را “منفجر کننده استرس” می نامند. زمانی که ما مضطرب و عصبی هستیم نفس هایمان کوتاه تر میشود و به این صورت اکسیژن کمتری به مغز میرسد. با عمیق نفس کشیدن شما میتوانید به بیش از شدن اکسیژن مغز کمک کنید این به نوبه خود باعث تحریک سیستم عصبی می شود و ضریان قلب را کم شدن داده و شل شدن عضلات معده می شود.

حتما بخوانید :   زیباجو : تناسب اندام، بدون ورزش؟!

 

با این روش های علمی به آرامش برسید! 
۸٫ نرمش انگشتان پا

یکی از تکنیک های تمدد اعصاب ماساژ انگشت های پا است. برای پنج ثانیه انگشت ها را سفت بگیرید و سپس به آرامی عضلات را شل کنید. آرام سازی عضلانی باعث ایجاد آرامش در بدن می شود.

۹٫ بستن چشم ها و تصور تعطیلات مورد علاقه

تصویرسازی یک راه خوب برای آرامش است و بسیار سرگرم کننده خواهد بود اگر ذهن خود را به یک مکان آفتابی و بدمن استرس هدایت کنید. برخی از روانشناسان ۱۵ دقیقه خیال بافی در روز را توصیه میکنند. این نه تنها باعث زیاد شدن تمرکز میشود، بلکه به عنوان یک تکنیک مدیتیشن به کم شدن استرس نیز کمک میکند.

۱۰٫ یک تعطیلات واقعی

از آرامش داشتن در تعطیلات خود مطمئن شوید، لزوما تعطیلی همراه با آرامش نیست. تحقیقات نشان میدهد افرادی که در تعطیلات خود آرامش دارند نسبت به کسانی که تعطیلات ندارند و یا تعطیلاتی با شلوغی دارند، افراد شادتری هستند.

۱۱٫ یوگا

یوگا یک راه عالی برای رهایی از استرس است. علاوه بر این مطالعات نشان میدهد که یوگا یک راه مفید برای درمان افسردگی نیز می باشد.

۱۲٫ گوش دادن به موسیقی

مطالعات نشان داده که گوش دادن به موسیقی قبل از یک موقعیت استرس زا، هضم آن را برای سیستم عصبی آسان تر میکند. این با نظارت بر اندازه گیری سطح هورمون کورتیزول مشاهده میشود. حتی یک روش درمانی به نام “موسیقی درمانی” وجود دارد که از موسیقی به عنوان یک راه مکمل برای درمان های پزشکی استفاده می شود.

حتما بخوانید :   زیباجو : دستشویی رفتن کودک، چه زمانی وقتشه؟

 

با این روش های علمی به آرامش برسید! 
۱۳٫ نقاشی و یا رنگ کردن چیزی

رنگ آمیزی کتاب بزرگسالان راهی برای تمدد اعصاب است. تحقیقات نشان داده است که نقاشی کردن و یا رنگ آمیزی یک تاکتیک تسکین استرس است و ورزشی است که میتواند ذهن شما را آرام و بدون اضطراب نگاه دارد.

۱۴٫ تنها بودن

بیش از اندازه تنها بودن میتواند استرس زا باشد اما زمان کوتاهی را به عمد تنها گذراندن میتواند یک تکنیک مفید برای آرامش باشد. تحقیقات بر روی نوجوانان نشان میدهد که تنها بودن یک تجربه مثبت برای آنهاست و میتواند راهی برای مدیتیشن و تفکر عمیق باشد.

به طور قطع انجام دادن تمام این کارها در طول روز غیرممکن است. اما اگر روز کاری طاقت فرسایی داشتید، با انجام چند مورد از لیست بالا حتی به طور همزمان، آرامش را به ذهن و بدن خودتان هدیه کنید.

زیباجو

افزودن دیدگاه