خوردن قند و شکر از گذشته تا کنون یکی از عادات غذایی ما ایرانی ها بوده است. می توان گفت که همه روزه از این دو ماده استفاده می کنیم ، در هنگام صبحانه خوردن و یا در طول روز. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید مصرف مواد قندی پرخطر را کاهش دهید باید بدانید که آسیب‌ بزرگی را به سلامتی خود می زنید. توصیه می‌شود که برای کاهش میزان قند مصرفی خود این میوه‌ها را جایگزین کنید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته متخصصان تغذیه میوه‌ها می توانند تمام مایحتاج بدن را تامین کنند. همچنین آنها قادرند به آبرسانی بدن کمک کرده و مواد معدنی، آنتی اکسیدانها و ویتامین‌های متعددی را برای بدن فراهم آورند.
اگر شما نیز به دلیل بیماری دیابت و یا حفظ سلامتی خود از مصرف مواد قندی منع شده‌اید در اینجا چند جایگزین مناسب به شما معرفی می‌گردد:

توت فرنگی

توت فرنگی:
این میوه به دلیل کم بودن میزان قند آن جایگزین بسیار مناسبی است که افراد می توانند در رژیم غذایی خود داشته باشند.

grapefruit

گریپ فروت:
نیمی از این میوه تنها دارای ۸ گرم شکر است که برای کاهش میزان قند ؟ جایگزین بسیار خوبی به شمار می رود.

خوراکی هایی برای کاهش استرس

آواکادو:
این میوه سرشار از چربی‌های مفید و فیبر می باشد که برای سلامتی بسیار مناسب است.گفتنی است که یک عدد آواکادو کمتر از یک گرم قند دارد.

توت سیاه

توت سیاه:
یک فنجان از این نوع توت حاوی ۷ گرم شکر، ۸ گرم فیبر و ۲ گرم پروتئین است که می توان آن را جایگزین دیگر مواد قندی کرد.

حتما بخوانید :   زیباجو : معجون سرکه سیب؛ درمان آب ریزش بینی در زمستان

خواص-سیبپنی‌سیلین-طبیعی-است-01

سیب:
اگر شما به دیابت مبتلا بوده و یانگران قند خون خود هستید بهتر است روش غذا خوردن خود را تغییر دهید. یک سیب کامل نسبت به آبمیوه آن دارای ضریب گلیسیرین کمتری است. یک سیب متوسط نیز تنها ۱۹ گرم قند دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

افزودن دیدگاه