ضرب المثل قدیمی ” هر آنچه که ما را نکشد، قویترمان می کند!” را ممکن است نتوان درمورد استرس مزمن به کار برد. زخم معده جزو اولین بیماری هایی است که در نتیجه استرس مزمن به وجود می آید. سالهای بسیار زیادی طول خواهد کشید تا دانشمندان بتوانند ارتباط مستقیم استرس مزمن را با بسیاری از بیماری ها، مانند بیماری هایی که در زیر به آن ها اشاره می شود، پیدا کنند.

استرس مزمن

  • آکنه
  • اعتیاد
  • اضطراب
  • آلزایمر
  • پوکی استخوان
  • سرطان( به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن)
  • افسردگی
  • دیابت
  • مشکلات گوارشی
  • بیماری های قلبی
  • ناباروری
  • التهاب
  • اختلالات سیستم ایمنی بدن
  • مقاومت نسبت به انسولین
  • فشار خون بالا
  • قند خون بالا
  • سندرم متابولیک
  • اختلالات حافظه و تمرکز
  • کاهش میل جنسی
  • زوال عقل
  • اختلال عملکرد جنسی
  • زخم معده
  • سکته مغزی
  • افزایش وزن ( استرس باعث تجمع چربی در بدن، بخصوص در اطراف شکم می شود.)

در سال های اخیر درک علمی راجع به تأثیرات استرس مزمن بر روی بدن، بهبود چشمگیری داشته است، اما هنوز بسیاری چیزها برای علم ناشناخته مانده اند. تغییرات فیزیولوژیکی که توسط استرس به وجود می آیند، بسیار پیچیده می باشند.

استرس مزمن

اگر شما احساس می کنید که زندگیتان پر از استرس است و نمی توانید از استرس دوری کنید، باید گفت که حق با شماست. استرس اجتناب ناپذیر است. زندگی یک راه پر از فراز و نشیب است و بدتر آنکه هنگامی که در سراشیبی زندگی قرار داریم اوضاع حتی وخیم تر می شود. همه ما شاهد لحظاتی بوده ایم که فکر می کردیم از این بدتر نمی شود ولی اتفاقات بدتری رخ داده است.

حتما بخوانید :   زیباجو : رابطه دیابت و استرس

همه ما قادر به انتخاب هستیم. چگونه می خواهید از بدن خود مراقبت کنید؟ آیا از رژیم غذایی سالمی پیروی خواهید کرد؟ آیا ورزش خواهید کرد؟ به اندازه کافی می خوابید؟ چگونه نسبت به  موانع اجتناب ناپذیر زندگی، واکنش نشان خواهید داد؟

 

استرس مزمن

این انتخاب ها در واقع انتخاب های مرگ و زندگی هستند. ممکن است این موضوع ملودراماتیک به نظر بیاید، اما واقعیت  دارد. رژیم غذایی نامناسب، کمبود خواب، کم تحرکی و ورزش نکردن و میدان دادن به احساسات منفی ما را به سمت مرگ زودرس هدایت می کنند. ما در زندگی خود حق انتخاب داریم و این انتخاب ها هستند که واقعیت های زندگی ما را می سازند.

اگر شما نمی توانید زندگی خود را بگونه ای تغییر دهید که استرس کمتری را تحمل کنید، می توانید با مراقبت از آدرنال، تیروئید و روده خود به سلامت بدن خود کمک کنید. درمان های طبیعی را برای خستگی آدرنال، کم کاری تیروئید بررسی کنید. راه های جلوگیری و درمان های طبیعی را برای از بین بردن عوامل بیماری زا و ایجاد توازن درونی اکوسیستم بیاموزید.

 

 

این مطلب توسط تیم ترجمه زیباجو تهیه شده است و کپی کردن آن فقط با ذکر و لینک منبع امکان پذیر است.

منبع: naturalnews

افزودن دیدگاه