چگونه شاد زندگی کنیم؟

احتمالا تاکنون در زندگی برای شما شرایطی پیش آمده است که از آن احساس نارضایتی داشته اید. و دچار افسردگی شده اید. اما چگونه باید این شرایط را پشت سر گذاشت و از آن عبور کرد؟ در زندگی امروزه به علت شرایط و مشکلات متفاوت اجتماعی و جوامع ماشینی ناگزیر به روبرو شدن با برخی از این شرایط هستیم. اگر احساس افسردگی می کنید، در ادامه چند راهکار آسان و سریع برای بهتر شدن این احساس آمده است، می توانید آنها را امتحان کنید تا به سرعت شادی و سرزندگی به زندگی شما بازگردد! در ادامه با “زیباجو” همراه شوید. 

گوش دادن به موزیکموزیک

مطالعات نشان داده است که گوش دادن به موزیک برای سلامتی و آرامش قلب و کاهش استرس بسیار مفید می باشد. آهنگهای مورد علاقه ی خود را گوش کنید تا به سرعت حالتان خوب شود.

یک کتاب خوب بخوانید.مطالعه

بله، مطالعه همیشه به بهتر شدن خلق و خوی کمک می کند. وقتی که یک کتاب می خوانید، تمام توجه خود را به نوشته های کتاب معطوف می کنید و فورا چیزهای آزاردهنده را فراموش می کنید. همیشه یک کتاب طنز دم دست داشته باشید.

مدیتیشنمدیتیشن

مدیتیشن چندین فایده دارد. آن به برطرف کردن اختلالات قلبی، فشار خون بالا، اختلالات خواب کمک می کند و همچنین ثابت شده است که کاهنده ی استرس می باشد. بنابراین بار دیگر که احساس ناراحتی داشتید، چند نفس عمیق بکشید تا حالتان بهتر شود.

ورزشورزش

انجام یک ورزش یا  فعالیت های فیزیکی نه تنها به تناسب اندام کمک می کند بلکه همچنین ترشح هورمون اندورفین یا هورمون شادی را تحریک می کند. این هورمون ها  سیستم عصبی را آرام می کند و به تغیییر حال شما کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید :   مکالمات از غیبت زنان تا ستیز مردان

خوردن میوهeat-fruits

میوه ها نشان داده اند که برای افراد با اختلالات خلقی مفید و باید بخشی از رژیم غذایی روزانه ی آنها باشد. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که کمک به بدن در ضرب و شتم استرس فیزیکی بلکه به شما احساس پر انرژی نیز می دهد، در نتیجه خلق و خوی شما بهتر می شود. میوه هایی نظیر توت فرنگی، انجیر، سیب، موز و هندوانه منجر به کاهش استرس در زندگی می شوند.

ماساژ محرک سرماساژ سر

وقتی که نقاط خاصی را در پیشانی و گردن خود، با ماساژ تحریک می کنید، گردش خون از این طریق در کل بدن افزایش پیدا می کند. ذهن آرام و بدن شل می شود بنابراین استرس از بین می رود.

به دنبال سرگرمی باشید.سرگرمی

با درگیر کردن خود با نقاشی و یا سایر سرگرمی ها خود را سرگرم کنید بعد از مدتی، به انجام دادن این سرگرمی های عشق می ورزید. این کار بلافاصله خلق و خوی را بهتر می کند و کم کم این سرگرمی ها ایجاد انگیزه و الهام بخش برای انجام کاری جدید در شما می شود.

مدیریت خودمدیریت

افکار خود را مدیریت کنید، سازماندهی میز کار یا حتی کمد لباس خود، کمک می کند تا به وضوح افکار خود را سازماندهی کنید و این عمل فورا احساس انگیزه و تشویق را بیدار می کند. ارتباط برقرار کردن با خود نیز در بهتر شدن احساس خلق و خوی کمک می کند.

معاشرتمعاشرت

با دوستان خود تماس یگیرید. با کسانی که مدت زیادی از آنها بی خبر بوده اید و با آنها صحبت نکرده اید. با همکاران خود بیرون بروید. این عمل نه تنها به بهبود خلق و خوی کمک می کند بلکه باعث تحریک روند تفکر نیز می شود.

حتما بخوانید :   امروز روز اتفاقات شگفت انگیز است

مشاهده طبیعتطبیعت

طبیعت بسیار شفادهنده است. هیچ چیز بهتر از خیره شدن به ابرها، تماشای اجسام معلق در هوا و یا تماشای حرکت و نوسان درختان که در اثر باد به وجود می آیند. زل زدن به ستاره ها در آسمان شب، می تواند اثر درمانی فوق العاده ای داشته باشد و شما را آرام کند و روحیه ی خوب را سریعا بازگرداند.

منبع: thehealthsite.com

افزودن دیدگاه