طرز تهیه برگر ذرت و سویا، مخصوص گیاه خواران

۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | 100 بازدید

فیس بوک توییتر گوگل پلاس نظرات
طرز تهیه برگر ذرت و سویا، مخصوص گیاه خواران

طرز تهیه برگر ذرت و سویا، مخصوص گیاه خواران

کسانی که گیاه خوارند هم می توانند برگر بخورند. یکی از برگرهای گیاهی، برگر ذرت و سویا است. با دستور زیر یک برگر گیاهی خوش طعم درست کنید.
هر برگری که از گوشت درست نمی‌شود، گیاهخوارها یا آنهایی که به هر دلیلی گوشت به خصوص گوشت قرمز نمی‌توانند بخورند هم باید بتوانند برگر بخورند. برگر ذرت و سویا یکی از انواع برگرهای گیاهی است که طعم و مزه بی‌نظیری دارد. در ضمن شما می‌توانید آن را از قبل درست کرده و در سفر و پیک نیک بدون هیچ‌ نگرانی میل کنید.

مواد لازم برای درست کردن برگر ذرت و سویا گیاهی ۶ نفر :

سویا ۲ پیمانه
پیاز کوچک۱ عدد
 ذرت پخته ۱ پیمانه
 آرد سوخاری۲ قاشق سوپخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک و فلفلبه میزان لازم
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه برگر ذرت و سویا :
سویا را در مقداری آب و نمک به مدت ۲۰ دقیقه خیس کنید. بعد از این مدت آبکش کنید و از روی آن آب سرد رد کنید.
سویا را در دست کمی فشار دهید تا آب آن خارج شود. حالا به همراه پیاز چرخ کنید و در کاسه‌ای بریزید. نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کرده و خوب ورز دهید.
تخم‌ مرغ را در مایه همبرگر بشکنید و به ورز دادن ادامه دهید. آرد سوخاری و دانه‌های ذرت را بیفزایید و خوب مخلوط کنید.
از مایه برگر به اندازه یک پرتقال کوچک بردارید و در دست به شکل همبرگر فرم دهید.
همه مایه را به همین صورت به شکل برگر درست کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.
بعد از نیم ساعت برگرها را در روغن سرخ کنید و بعد همراه با سبزیجات دلخواه و نان همبرگری به شکل ساندویچ درست کنید.
فوت و فن پخت برگر گیاهی:
زردچوبه طعم سویا را در غذا بهتر می‌کند.
اگر احساس کردید مایه برگر کمی شل است و حالت نمی‌گیرد یک قاشق سوپ‌خوری دیگر آرد سوخاری اضافه کنید.
منبع : مجله سیب سبز – bartarinha.ir

حتما بخوانید :   طرز تهیه فالوده هایی سالم و سریع


دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )
لطفا این گزینه را تیک بزنید