راه های خانگی جلوگیری از آنفولانزا

بهترین دفاع در برابر بیماری ها یک حمله ی خوب می باشد. عادات بهداشتی فعال می تواند یک راه مستمر در جلوگیری از گسترش بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا به شمار رود. تمرین این عادات بهداشتی، شما و فرزندانتان را در برابر ابتلا به بیماری محافظت می کند. برای دانستن این راههای پیشگیری با “زیباجو” همراه باشید.

مدام دستانتان را بشویید.

استفاده از صابون های معمولی کافی است. اگر آب و صابون مناسب در دسترس نیست از پاک کننده های الکلی دست استفاده کنید. صابون های آنتی باکتریال سطح محافظتی را کمی افزایش می دهند به ویژه در مقابله با ویروس ها. در واقع مطالعات نشان داده است که اگرچه شستن دستها با صابون تعداد عفونت های مربوط به ذات الریه را در کودکان زیر ۵ سال، تا ۵۰ درصد کاهش می دهد. اما استفاده از صابون های آنتی باکتریال به جای صابون های معمولی در نتیجه ی حاصل شده هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.شستن دست ها

استفاده از دستمال

برای پوشاندن بینی و دهان خود زمانیکه سرفه یا عطسه می کنید از دستمال استفاده کنید نه از دست خود.

دستمال مورد استفاده را در سطل زباله بیندازید.

از تماس دست با چشم و بینی و دهان خود خودداری کنید.

میکروب ها اغلب از راه تماس، وقتی که چیزهای آلوده با میکروب ها را لمس می کنید و سپس دست خود را به چشم ها یا بینی یا دهانتان می زنید، انتشار پیدا می کنند.

لوازم شخصی

به بچه ها یاد دهید که لوازم خود از قبیل لیوان، ظرف چاشت و لوازم مدرسه از قبیل خودکار و مداد خود را با دوستانشان به اشتراک نگذارند.

حتما بخوانید :   دختران با حیا با پدران با محبت

ماندن در خانه

اگر خود یا فرزندتان بیمار هستید در خانه بمانید تا ویروس به دیگران سرایت نکند. علاوه بر این که ماندن در خانه و داشتن استراحت کافی به بهبودی سریعتر کمک می کند.

از تماس نزدیک با افراد بیمار تا جای ممکن خودداری کنید.

اگر در روز پرستار از کودک شما نگهداری می کند یا او به مدرسه می رود، باید پرستار بچه و بچه ها در صورت بیمار شدن در خانه بمانند. اگر هم بازی کودک شما بیمار است برای با او بازی کردن مجددا برنامه ریزی کنید زیرا که سالم ماندن از تاسف خوردن بهتر است.

رژیم غذایی

به رژیم غذایی خود مواد غذایی ضدباکتری اضافه کنید. تا بدن توان مقابله در برابر باکتری ها را داشته باشد. رژیم-غذایی

با تمرین عادات بهداشتی خوب دیگر و حفظ آن، سیستم ایمنی خانواده در طول سالها قوی خواهد شد:

۱- مصرف غذا های کم چرب، وعده های غذایی متعادل همراه با انواع میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل و پروتئین بدون چربی مانند ماهی، سویا و لوبیا.

۲- تا حد امکان از غذاهای طبیعی و فرآوری نشده استفاده کنید.

۳- سیگار نکشید.

۴- مرتب ورزش کنید.

۵- فعال باشید و همراه با خانواده فعالیت های سرگرم کننده برنامه ریزی کنید.

۶- استرس را مدیریت کنید.

نشانه های تسکین  را به یاد داشته باشید.

در حالی که مبتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی شده اید باید دوه ی آن را سپری کنید، کارهایی  هستند که شما می توانید برای کاهش علائم بیماری، آن ها را انجام دهید. اگر فرزند شما بیمار می شود، او را تشویق به استراحت زیاد و نوشیدن مقدار زیادی مایعات، ترجیحا آب و نوشیدنی های بدون کافئین، کنید. این کار به آب رسانی به بدن و توانایی مبارزه با عفونت کمک خواهد کرد.سرماخوردگی

حتما بخوانید :   توصیه هایی برای صرف غذا در رستوران

این پیشنهادات را نیز به خاطر داشته باشید:

  • غرغره با آب نمک برای تسکین گلودرد.
  • استفاده از یک دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوا و کمک به سهولت احتقان و سرفه.
  • مطالعات متعدد نشان داده اند که قرص های مکیدنی روی ممکن است طول و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد، و همچنین ژل روی مورد استفاده برای بینی به نظر می رسد که طول و شدت بیماری مربوط به ویروس ها را کاهش دهد. اسپری بینی آن اثرات مشابه نشان نمی دهد.دستگاه بخور

منبع: .healthywomen.org

افزودن دیدگاه